06 joulukuuta 2013

Todellinen tulikoe

"vapaa-ajalla pitää käyttäytyä, mut kun päästää itse asiaan, kannattaa jättää aivot narikkaan"
Mukavasti heti talven alkuun kilpailu. Tänään oli meidän ensimmäinen rallystartti, toki mölli-alossa, mutta isoa tämä on meille! Hurjasti jännitti, me on tosi paljon treenattu, oon päntännyt kylttejä ja on paiskitty ihan järkysti töitä. Tokoa ei taidettu ihan tähän malliin treenata... Me on saatu parin kuukauden aikana huimia tuloksia, siitä huolimatta pidin tavotteet alhaalla ja varauduin kaikkeen, näin ollen rallyt menivät yli odotusten :3

Meidän pro nimikkö tsemppari jäi kotiin kannustamaan, mutta kavereita riitti. Mulla ei ennen ookaan noin iso perhosparvi mennyt  vatsassa ja kalojakin siellä taisi uiskennella. Meidän startti oli ensimmäisenä ja mua ahdisti. Älkää rakkaat lukijat huoliko, mä tykkään tosta hommasta mutta oon ihan sairaan kova jännittään, aina ja kaikessa. Eihän tuommoset kisat ole mitään ilman kunnon jännitystä.

Kesti ikuisuuden päästä radalle, vaikka oltiinkin ekoja starttaamassa. Tai ainakin meidän piti olla ekana, ihmettelin kun radalle asteli reippaasti vaan berni ja sen perään käppänä. Sitten kaveri kävi jo kysymässä, että koska mä pääsen, kun luin listassa ensimmäisenä. Lapuista kävi ilmi että bernin tulokset oli merkattu mulle ja tuomari ei ollut sen koommin katsonut, kuka kentälle tulee. Joutuivat kirjaamaan parin koiran tulokset oikeisiin lappuihin ja kisa jatkui.

Tässä meidän rata
Rata jännitti, 14 kylttiä, pujottelu, pari spiraalia ja toinen tuli suorittaa juosten. Päästiin viimein radalle ja se alkoikin niiiiin laiskasti. Tuikku alotti radan ravistelemalla ja koiran tuntien tiedän ettei se merkkaa hyvää. Kyseessä oli siis Tuikku elementissään, kertakaikkiaan laiskan letkeä lahna perässä vedettävänä. Olin varautunut lähinnä siihen että se kierii, menee maaten, yrittää karata tai hyppiä minua vasten. Järkkyä laiskottelua en ollut odottanut, mutta koettu sekin :D Yhden kyltin uusin ja senkin väärin, mutta hyvä kokemus! Tuloshan oli siis 80/100p.

Tuomarina Suvi Ruuhonen

Spiraali vasemmalle -1p Taluttimen kiristyminen
Käännös oikeaan -1p Koskettaa/nuuskii kylttiä
Pujottelu edestakaisin
Koira eteen, vasemmalta sivulle -3p Epätarkasti suoritettu tehtävä
Käännös oikeaan
Koira eteen, askelia taaksepäin
270C vasemmalle -1p Koskettaa/nuuskii kylttiä
360C vasemmalle
Täyskäännös oikeaan
360C vasemmalle
Käännös vasemmalle
270C oikeaan
Juosten
Spiraali oikealle -1p Taluttimen kiristyminen -3p Uusinta -10p Uusinnasta huolimatta väärin suoritettu, ylimääräinen pyörähdys lopussa

Saatiin kuitenkin ihan hyvää palautetta ja kaikesta huolimatta olin Tuikkuun tyytyväinen. Paremmin olisi mennyt, jos koira olisi ollut hereillä, mutta olisihan tuolla kentällä voinut alkaa kaivamaan nameja esiin ja olla itse hötkyilemättä. Alla video teille, saa antaa palautetta :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kysy rohkeasti ja keskustele asiallisesti :)